Sök recept här!

måndag 8 juni 2015

Orlando - shopping och nöjesparker✿


Igår var det exakt två veckor sedan vi kom hem från Florida, så det känns som om det är hög tid att jag bloggar klart om de sista dagarna.
Efter Key West åkte vi tillbaka hela vägen till Orlando. Vi kom fram sent på onsdag kväll och då var det bara äta och sova som gällde.
Hotellet vi bodde på serverade verkligen grymt bra frukost (som man fick betala extra för). Det var både buffé, samt att man fick beställa pannkakor, omelett osv direkt från köket. Personalen var också otroligt trevliga och gulliga på alla sätt, så det var ett bra ställe att avsluta vår resa på.



Torsdagen spenderades i en av Universal studios ena parker. Det var som ett stort Liseberg med filmtema och mycket värre åkattraktioner. Där hittade jag även en Bubba Gump restaurang, som var min och Katrins favorit i New York :)



Det var otroligt roligt att bara gå omkring och titta i parken, för det var minst sagt en häftig miljö.



Fredagen spenderades i den andra parken, som var likvärdig. Jag hade hoppats på att den skulle vara mer som Universal studios i LA, men den var också som ett större Liseberg



.Vädret kunde vi inte klaga på för termometern visade 35+ båda dagarna, så det blev till att dricka mycket vatten och hålla sig i skuggan eller i butikerna.



Förutom att besöka nöjesparkerna hann vi även med lite shopping på eftermiddagarna. Det gällde ju att utnyttja dagarna maximalt!



Fredagskvällen och även vår sista kväll i Orlando åt vi middag på Red Lobster. Väldigt gott och trevlig miljö.

Detta var det sista inlägget från vår resa och jag tror att vi alla fyra var otroligt nöjda med allt vi fick uppleva och se. Helt klart ett minne för livet. Florida var precis så fantastiskt som jag trodde, så dit återvänder jag gärna!!!

Kram


Inga kommentarer: