Sök recept här!

måndag 16 mars 2015

Tapaskväll och nytt gott Mia-vin❤


I lördags var vi ett gäng tjejer hemma hos mig och hade en mysig kväll ihop. Var och en hade med sig en tapasrätt och tillsammans blev det en riktigt god buffé.
Det blev ett lyckat upplägg för både värdinnan och gästerna, så det kommer jag absolut att göra om!



Till efterrätt bjöd jag på den goda citronsemifreddon, som vi åt på nyår. Jag hade lämpligt nog fått en burk med Lemon curd av Patriks mamma när jag fyllde år, så den kom till användning till den här semifreddon.



Välkomstbubblet bestod av ett nytt Mia-Vin "Fresh and Crisp" som var mycket uppskattat av tjejerna. Lite friskare och inte lika sött som Mia Miscato.

Artikelnummer: 77977
Land: Spanien 
Volym: 750 ml
Alkoholhalt: 11,5
Druvsammansättning: Macabeo, Xarel·lo and Parellada
Utseende: Ljusgul färg
Doft: Fruktig doft med inslag av citrusfrukt, krispiga päron och gröna
äpplen.
Smak: Ett friskt mousserande vin med druvtypiskta inslag av päron, fläder
och citrus. Lång aromatisk, eftersmak med en krämig mousse
Passar till: Serveras vid 6-8 grader till plockmat eller som sällskapsdryck.
Pris: 59kr

Kram

Inga kommentarer: