Sök recept här!

torsdag 5 februari 2015

Tips inför helgen!



Veckans helgtips får bli den här goda fiskgratängen som är snabbt lagad och otroligt god. Vi har flera roliga saker inplanerade den här helgen och förhoppningsvis kommer den innehålla en hel del god mat.

Ingredienser:
4 laxbitar (ca 600 gram)
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
1 burk kräftstjärtar i lag (ca 340 gram)
300 gram kräftost
2,5 dl vispgrädde
2 msk konc hummerfond
1 dl hackad dill
0,5 tsk salt
1,5 krm cayennepeppar
1 dl riven västerbottenost

Tillbehör:
pressad potatis
kokt broccoli

Gör så här:
Sätt ugnen på 200°. 
Lägg fisken i en smord ugnssäker form. Salta och peppra. Häll av kräftstjärtarna och fördela dem över fisken.
Blanda mjukost, grädde, hummerfond, salt och peppar. Fördela blandningen över fisken. Strö på dill och ost. Gratinera mitt i ugnen 20-25 min. 





Tidigare i veckan så var jag på den mest gripande föreläsning jag någonsin varit med om.
Jag var och lyssnade på Annika Östberg, vilken kvinna!
Det var nog ingen av oss ca 200 kvinnor som gick därifrån oberörd..

Kram





Inga kommentarer: