Sök recept här!

söndag 18 januari 2015

Temamiddag - "småplock"


Igår hade vi en lååång och väldigt trevlig kväll med vännerna. Temat för middagen var som ni säkert har förstått av rubriken "småplock".
Alla rätterna var fantastiskt goda och en riktig njutning för smaklökarna!!!




Förrätten var helt fantastiskt god och bestod av tre olika delar:
Carpaccio, laxrulle och filodegsknyte med getost, spenat och honung.
Vi alla var helt lyriska!!!



Huvudrätten bestod av pulled pork och det var i ärlighetens namn den godaste pulled pork jag någonsin har ätit.
Köttet hade en perfekt hetta och en lite annorlunda kryddning som verkligen föll mig i smaken.
Det var även nytt för oss att använda libabröd, vilket jag definitivt kommer att ta efter!



Vår efterrätt bestod av varsin liten bricka med olika godsaker. Bland annat hade jag fyllt varsin jordgubbe med mörk chokladmousse och bakat varsin blåbärspaj.
Jag fick idén med att servera småplocket på varsin bricka i veckan och jag blev därför överlycklig när jag hittade dessa stilrena brickor i perfekt storlek (och pris) på Lagerhaus!!!


Jag önskar er alla en riktigt trevlig vecka!!!

Kram



1 kommentar:

Systeryster och jag .... sa...

å hoppas att du lägger ut recepten för det ser gott ut alltihop...