Sök recept här!

söndag 25 januari 2015

En bricka fullt med massa gott♥


Ojoj nu har den här helgen redan tagit slut. Idag har jag provat yoga för första gången och det var en skön upplevelse, som jag gärna fortsätter med!
Jag lovade ju att dela med mig av recepten av det som fanns på vår efterrättsbricka förra lördagen och här kommer de!

Vitchokladmousse med passionsfrukt


Dumlebrûlee med hackade jordgubbar


Blåbärspaj med vaniljglass


Chokladdoppade clementinklyftor


Mörk chokladmoussefyllda jordgubbar
100g mörk 70% choklad av bra sort
1 ägg
1 msk socker
1,5 dl vispgrädde

Gör såhär:
1. Smält chokladen i ett vattenbad. 
2. Vispa äggula och socker krämigt. 
3. Vispa grädden lätt. 
4. Blanda ner den smälta chokladen i äggsmeten. Vänd sedan bestämt ner grädden lite i taget med luftiga tag till en mousse. 
5. Skär ut som koner ur botten på jordgubbarna och spritsa i moussen och ställ i kylskåp 1 timme.





Just nu ligger de fina brickorna (köpta på Lagerhaus) i en hög på vår köksö, då jag tycker att de matchar vårt golv så fint :)



Senast igår användes brickorna när vi serverade tacos här hemma. 

Tacos tillhör inte min favoritmat, men Patrik hade varit bortrest i ett par dagar och vi flickor ville överraska honom med något som han verkligen gillar!





De här fina blommorna fick jag i början av januari av min vän Emma och de står sig än. Helt otroligt. På tal om blommor så börjar jag bli väldigt sugen på att köpa hem lite vårlökar att ställa på borden. 
Kanske i tidigaste laget då januari inte ens är slut än, men snart är det nog möjligt om inte redan!

Kram


3 kommentarer:

Anonym sa...

Heej :)
Brickorna är jättesöta :) var kommer skålarna ifrån?

Tack för en inspirerande blogg!!

Mor-Mia sa...

Hej, tack för din kommentar💗
Jag vet inte riktigt vilka skålar du menar, men de små är ljuslyktor från Ikea och de med grönsaker i är också från Ikea👍

Anonym sa...

Det var de med grönsaker i ;) Taack för svaret!