Sök recept här!

lördag 22 november 2014

Magisk morgon♡


Äntligen fick vi vakna upp till en solig morgon. Jag och Flinga begav oss ut på en tidig promenad i skogen och bara njöt av ljuset. Vilken energi man får bsolen visar sig!!!




Vår älskade lilla vovve som är med oss för det mesta. Bästa promenadsällskapet




Igår hämtade vi en halv gris styckad och klar. Vi valde att använda en del av köttet till julskinka, så nu ligger den i frysen och väntar på att bli tillagad. Mums!!



Vår vakuumpaketerar fick återigen gå varm när vi paketerade hela 56 kg kött..
Om inte frysen var full innan, så är den det nu kan jag meddela. Vi har sedan tidigare även lamm, älg och kalkon i frysen, så det borde dröja tills vi behöver köpa kött igen!





Mitt helgprojekt den här veckan blir att ta mig an den här godingen
Just nu lutar det åt att jag målar den vit. Vi tror att den kommer smälta in bättre i vår hall då.

Kram


Inga kommentarer: