Sök recept här!

måndag 25 augusti 2014

Drömmen om ett uterum♥


Någon gång i livet skulle jag vilja ha ett uterum, men när det blir låter jag vara osagt. Fram tills dess tänker jag i alla fall drömma och fantisera om hur det skulle kunna se ut.
Idag tänkte jag dela med mig av några av bilderna från min inspirationsmapp.


Vilket underbart ljus det blir med detta glastak och kristallkronan i taket gör rummet än finare!



I min dröm har uterummet stengolv och gått om plats för att övervintra växter.


Jag gillar känslan av en murad tegelvägg med kamin, tänk att kunna sitta här långt in på hösten och tända en brasa. Blommorna i ljuskronan tyckte jag också var en fin lösning.


Hur mysigt är inte det här växthuset med kryddträdgård utanför. Tänk att ha plats med något sådant här i sin trädgård, såå fint!


Mysigt med vinrankor i taket. Det härliga med uterum tycker jag är att det behöver inte vara perfekt. En lite mer spartansk stil är både mysigare och mer passande.



Avslutningsvis vill jag bjuda på den här bilden. Otroligt fint och vem skulle inte vilja sitta här med en bra bok och bara njuta!!

Kram


Inga kommentarer: