Sök recept här!

fredag 15 augusti 2014

Blom- och boktips


På vårt matbord står just nu den här krukan med minirosor. Det är en blomma jag alltid gillat, men aldrig lyckats få att leva speciellt länge.
Jag frågade därför i butiken hur de skulle skötas och efter en vecka ser rosorna nut så här, så det verkar funka att vattna varje dag + att jag planterade om en större kruka med mer jord.



På tal om blommor så fick jag den här fina gruppen från jobbet idag i samband med vår kickoff. En helt ok avslutning på den första arbetsveckan!!



En glad och positiv överraskning var den här boken som vi fick av min kusin Jossan med familj i inflyttningspresent. Jag har än så länge bara hunnit bläddra igenom den lite snabbt, men vilka goda grejer jag hann hitta och såå fina bilder. Stor tumme upp!!
Extra roligt att en tjej från min parallellklass finns med i boken.



Just nu känns det väldigt konstigt att det såg ut så här i huset där jag sitter just nu och detta bara för några månader sedan.. efter att ha sett ovan bild så njuter jag lite extra av att huset är färdigt :)

Kram


Inga kommentarer: