Sök recept här!

tisdag 17 juni 2014

Välbehövlig byggpaus


Veckan som har gått har varit minst sagt hektisk. Har vi inte jobbat, så har vi varit iväg på aktiviteter med Amanda eller så har vi grejat med huset.
I torsdags hade Amanda skolavslutning och gick därmed på sommarlov. Detta firades med en underbart god jordgubbstårta som min mamma hade bakat.


I mitten av april bokade jag en övernattning som skulle äga rum i juni. Detta som en överraskning åt Patrik. Jag trodde redan då att det kunde vara skönt att komma bort lite från bygget och tänka på något annat. Jag är så otroligt tacksam över att jag gjorde det, för det var precis vad vi behövde!



Vi började vår lilla tripp i fredags med ett stop hos Kungsäter kök, då vi ville komplettera lite. Vi styrde sedan kosan vidare mot Kungsbacka och med ett lyckat lunchstop på Lilla Laxen. Ojoj vad god mat de serverade.
Restaurangen var utformad som ett finare MacDonalds och menyn bestod enbart av olika laxrätter.
Otroligt gott och fräscht.



Vi åkte sedan vidare mot Tjörn och vår slutdestination, Björholmens Marina. Vi välkomnades av fina vänner och på rummet väntade mousserat vin och och godsaker.


Vi tog sedan på oss badkläder och badrockar och begav oss till hotellets vedeldade bastu och spabad. Riktigt skönt med ett dopp i det blå efter den varma bastun.



Efter lite dusch och ombyte var vi alla redo för middag. Soligt och fint väder, men blåsten kunde vi gärna ha varit utan.



Middagen började med en god fördrink och efterföljdes av tre mycket goda rätter. Vi alla fyra var otroligt nöjda med alla rätter.



Förrätten föll mig särskilt i smaken. Pilgrimsmusslan var helt perfekt och det är inte alltid det lättaste att få till.



En härlig kväll med mycket skratt och glädje!



Frukosten var som övrigt otroligt bra och utsikten från vår balkong var en fin vy att vakna till.
Sammanfattningsvis var det ett perfekt dygn för två trötta nybyggare!

Kram


Inga kommentarer: