Sök recept här!

torsdag 5 juni 2014

Muffins med chokladtopping


Imorse bakade jag en omgång av de här muffinsen, som vi var och lämnade till våra snickare. Det är ett recept som jag har bakat sedan jag var liten och jag kan det fortfarande utantill. Perfekt när man vill baka något snabbt och de är lätt att variera dem med olika smaksättningar.

Ingredienser:
1 ägg
1 dl strösocker
50 g smör
½ dl mjölk
1½ vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Gör så här:
Sätt ugnen 200 grader.
Smält smöret och ställ åt sidan.
Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt mjölk och smör och blanda runt.
Tillsätt mjöl blandat med bakpulver och vaniljsocker.
Fördela smeten i 12 st formar och lägg ev. i bitar av dumlekola, riven choklad eller liknande.
Grädda mitt i ugnen ca 10-12 minuter. Låt svalna på galler under duk.




Idag var min fina vän Jenny förbi med den här underbara buketten och ett presentkort. Det var en försenad födelsedagspresent och något jag verkligen blev glad för 

Kram





Inga kommentarer: