Sök recept här!

lördag 4 januari 2014

Kyckling africana



Kvällens middag kändes lite 80-tal. Huvudrätten bestod av den här goda kycklingrätten med smak av curry och mango. Patriks pappa lagade något liknande för några veckor sedan, fast då med fläskfilé och jag tyckte då att den var riktigt god.
Ikväll har vi lagat den på vårt vis och då med kyckling och lite mer mangosmak!

Ingredienser:
1 hel grillad kyckling
2 pkt bacon
2 bananer
1 burk mandariner
5 dl vispgrädde
½ burk mango chutney
3 tsk curry
lite salt och peppar

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Rensa och dela kycklingen i mindre bitar och lägg i en ugnsfast form.
Stek baconskivorna knapriga och låt rinna av på papper. Dela dem sedan på mitten och lägg på kycklingen.
Skiva bananen och låt mandarinerna rinna av och lägg detta över köttet.
Blanda ihop grädde, curry och mango chutney. Smaka av med salt och peppar.
Häll såsen över frukt och kött och sätt in i ugnen ca 20 minuter.

Servera med ris och sallad!




Dagens efterrätt bestod av chokladpudding. Gott och enkelt, men nu kommer det nog dröja ett tag tills jag äter det igen :)



Den här godbiten hittade jag i affären. Den såg så spännande ut att jag inte kunde motstå. Väldigt god, men mer som en chokladkaka än kexchoklad.

I förmiddags besökte vi den stora hundmässan Mydog. Det var säkert tre år sedan jag var där sist och det kommer säkert dröja några år tills nästa besök, om jag inte vill ställa ut Flinga förstås.

Eftersom Karin, som vann utlottningen av stekpannan, ej har hört av sig så kommer jag inom kort att dra ett nytt namn - så håll utkik!

Kram





Inga kommentarer: