Sök recept här!

lördag 18 januari 2014

Favoritkycklingen


En maträtt som jag aldrig tröttnar på är favoritkycklingen. Den är bara sååå god och enkel. Perfekt vardagsmat. Lite hetta, lite sötma och väldigt god smak.
Har ni inte provat tycker jag absolut att ni ska göra det. Här kommer receptet en gång till.

Ingredienser:
1 grillad kyckling
1-2 röda paprikor
1 burk minimajs alt. 1 pkt färsk minimajs
5 dl vispgrädde
1,5 dl mangochutney
ca 2 tsk sambal oelek
lite socker
Olja till stekning

Gör så här:
Tärna paprikan och stek den lite lätt i olja på låg värme. Stö över lite socker och passa noga så att det inte bränner. Dela majsen och tillsätt den, stek ytterliggare några minuter.
Rensa och dela kycklingen i mindre bitar.
Lägg i kycklingen i en ugnsfast form och lägg över paprika- och majsblandningen. Blanda grädde, mango  och chutneysambal oelek i en bunke och häll i formen.
Sätt in i ugnen ca 20 minuter i 225 grader.

Servera tillsammans med ris och en god sallad!




Alltid när jag sitter i soffan och bloggar har jag en trogen vän vid min sida, eller allra helst i knät :)

Kram


5 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Mums vad gott mango chutney är riktigt gott i mat:)

Anonym sa...

Hej !

Hur mycket Curry ?
står inget om det i receptet :)

Mor-Mia sa...

Hej,
Tack för att du uppmärksammade curryn. Saken är den att jag tycker att det är godast utan, så nu har jag tagit bort curryn ur receptet.

Lycka till!

Mor-Mia sa...

Hej,
Tack för att du uppmärksammade curryn. Saken är den att jag tycker att det är godast utan, så nu har jag tagit bort curryn ur receptet.

Lycka till!

Anonym sa...

Tack ! Vi gjorde den i fredags här hemma Mycket god och det var inte sista gången kan jag lova :)
Då skippar jag curryn nästa gång ! Tog bara "lite lite" bara för jag inte visste hur mycket det skulle vara :)!