Sök recept här!

tisdag 22 juni 2010

Ett måste till midsommar!



Inför midsommar vill jag bara passa på att tipsa om min mammas goda sillröra. Jag skrev om den även förra året, men jag passar på att lyfta fram den i år igen!
Har man gäster som inte gillar sill, så serverar man bara sillen i en skål brevid och saltar såsen lite extra, väldigt god och uppskattad!

Ingredienser:
hackade kokta ägg
finhackad rödlök
röd stenbitsrom
klippt gräslök
Ev. matjessill
Blanda ner detta i gräddfil + lite majonäs.
Smaka av med salt och svartpeppar

Har ni förresten sett att jag har lagt till en sökfunktion i högermarginalen. Där kan man t.ex söka på en ingrediens eller ett receptnamn!

Kram

3 kommentarer:

Marie sa...

Hej,
Tack för det fina hjärtat jag vann. Vi har redan hittat en bra plats för det :)

Sillröran här låter verkligen god, den ska vi prova till midsommar.

Jenny sa...

Sillröran är kanon!

Mor-Mia sa...

Hej Marie, vad roligt att hjärtat har hittat sin plats!
Hoppas sillröran motsvarar dina förväntningar!

Kram Mia